Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jak připravit dítě na zápas či na trénink

3. 8. 2018

Připravte dítě na trénink či utkání

1. Dochvilnost
 
Od útlého věku je třeba u dětí pěstovat zdravé návyky a jedním z nich je dochvilnost. Pokud se některé z dětí dostaví na tréninkovou jednotku pozdě, víme, že to není jeho chyba. Odpovědnost zde přebírají rodiče. Ano, v dnešní době bývají rodiče dětí velmi zaneprázdněni, přesto bychom Vás chtěli poprosit, aby jste své ratolesti vozili na tréninky a utkání včas. Pokud se nedochvilnost opakuje, je třeba si uvědomit, že tím výrazně narušujete práci trenérů a to má značný vliv na chod celého týmu.
 
2. Oblečení a základní výbava
 
Pokud Vaše dítě provozuje nějakou pohybovou aktivitu, mělo by být k téhle aktivitě adekvátně vybaveno. Fotbal má oproti jiným sportům tu výhodu, že v téhle oblasti není náročný. Stačí trenýrky, triko a kopačky (v začátcích mohou být i tenisky). Pokud bude chladněji, přibalte svým dětem, tepláky, mikinu (bundu), čepici a rukavice. Nedávejte prosím svým dětem na trénink košile, bermudy, svetry atd... nejedná se o fotbalové oblečení !
 
3. Pitný režim
 
Pokud se Vaše dítě aktivně věnuje sportu, je důležité, aby dostečně pilo i během tréninků, utkání a po nich. V tomto případě by měla být základem neperlivá stolní voda nebo minerálka (mohou být i nepatrně ochucené sirupem nebo cukrem), kterou je nutné doplňovat tekutiny a minerální látky ztracené zvýšeným pocením. Povinnost rodiče je tedy přibalit dítěti láhev s pitím!
 
4. Strava
 
Lidský organismus správně nefunguje, pokud nemá dostatečný a pravidelný přísun energie. Tu získáváme stravou. Víme, že prvním zdrojem energie jsou cukry. Nejsou ale zdrojem jediným. K tomu, aby mohlo Vaše dítě podávat adekvátní sportovní výkony, je třeba, aby bylo najezeno (nejlépe dvě hodiny před tréninkem či utkáním). Pokud bude mít Vaše dítě hlad, jen stěží v sobě najde energii pro sportovní výkon a trénink či utkání ho nebude bavit!